07

10-2014

Grywalizacja w firmie - czyli jak przyciągnąć kandydatów do pracy i sprawić, by pracownicy bardziej

Na świecie grywalizacja to obowiązkowy element marketingu i zarządzania zespołem. W Polsce staje się coraz popularniejsza.

— Najlepsze definicje grywalizacji mówią o celowym kształtowaniu zachowań ludzi przy pomocy mechanizmów znanych z gier komputerowych. Odpowiednio użyte mechanizmy: zadania, punkty, questy [w grach komputerowych — pojedynczy fragment fabuły — red.], odznaczenia, rankingi, poziomy mają tak wpłynąć na grupę docelową konsumentów lub pracowników, aby wzmocnić pożądane lub zniwelować niepożądane zachowania. A to ma prowadzić do zrealizowania postawionych celów. Ważne, by były one spójne z potrzebami adresatów grywalizacji. Mechanizmy gamifikacyjne pomagają im je osiągnąć, tworząc wciągające i angażujące doświadczenie — mówiła Marlena Wieteska z firmy Gamfi na niedawnym kongresie HR Summit.

Zapraszamy do przeczytania całego artykułu na Pulsie Biznesu