Cele i zasada działania

Jednym z zastosowań Gamfi jest komercjalizacja społeczności zgromadzonych na Facebooku.

Cele
 
Gamfi jako aplikacja zainstalowana na Facebooku i udostępniona w zakładce na fanpage-u marki:
  • umożliwia pozyskiwanie nowych fanów marki na Facebooku;
  • angażuje fanów stawiając przed nimi wyzwania postaci zadań i misji, zwiększając ich aktywność oraz lojalność;
  • umożliwia komercjalizację społeczności marki dzięki zaangażowaniu jej członków w działania promocyjne na rzecz marki i produktów.

Każde zadanie promocyjne wykonane przez użytkownika przy pomocy Gamfi ma rynkową wartość. Przykładowo wejście przez użytkownika lub jego znajomego (kampania w modelu CPC) na promowany przez markę landing page, może kosztować 50 gr. Przy średniej liczbie 10 wykonywanych przez jednego użytkownika zadaniach promocyjnych w każdym miesiącu oraz 4 tys. aktywnych użytkowników miesięcznie, marketer otrzymuje każdego miesiąca 40 tys. wykonywanych zadań promocyjnych o szacunkowej wartości rynkowej 20 tys. zł. Liczba użytkowników w aplikacji zależy od wielkości zgromadzonej społeczności na Facebooku. Pozyskanie kilku tysięcy aktywnych użytkowników w aplikacji miesięcznie możliwe jest już przy kilkudziesięciotysięcznej społeczności.

Zasada działania

Gamfi zmienia fanów zebranych na fanpage-u w ambasadorów marki, w ręce których oddawane są narzędzia służące do komunikacji marki i jej produktów w Internecie.

W Gamfi fani obcują z marką i produktami, bawiąc się przy tym w realizację rozmaitych zadań i misji, rywalizując lub kooperując ze swoimi znajomymi. Co więcej, z raz skierowanym do aplikacji fanem, komunikujemy się kiedy chcemy i jak chcemy- nie istnieje ograniczenie wynikającego z algorytmu Edge Rank, nie jest konieczne sztuczne stymulowanie zaangażowania.

Zadania i misje dostępne dla użytkowników w Gamfi wynikają bezpośrednio z celów, jakie zostały postawione przez klienta. Jeśli np. firma PROSTO produkująca odzież i wydająca muzykę stawia za cel promocję swojej nowej kolekcji letniej, zadania, które zostaną zdefiniowane przez administratora Gamfi będą polegały na wejściu na landing page kolekcji, zapoznaniu się z nowymi produktami, obejrzeniu reklamy czy wpisaniu w quizie hasła reklamowego kampanii promującej nową linię. Każde z zadań (podobnie jak w grach) będzie można wykonać samodzielnie (w tzw. trybie single player) lub ze znajomymi (w tzw. trybie multiplayer lub trybie masowym). W trybie masowym zadania polegają na polecaniu oferty lub konkretnych produktów, udostępnianiu filmików promocyjnych, czy na kierowaniu znajomych na landing page nowej oferty.

Jeśli natomiast HBO postawi za cel wypromowanie nowego sezonu "Gra o tron", wówczas moderator wprowadzi do aplikacji zadania związane z oglądaniem i polecaniem znajomym trailera nowej serii, wejściem na stronę promocyjną serialu i polecaniem jej znajomym, bądź znalezieniem odpowiedzi na zadane pytanie, która znajduje się na landing page-u promującym serial lub w trailerze na YouTube.

Zamykam oczy
i widzę to u siebie!

Zobacz jak działa!

przykłady wdrożeń

Stylove Wyzwania

Wdrożenie, którego celem jest wspomaganie decyzji zakupowych i ułatwienie wyboru klientom Allegro Moda. Aplikacja Stylove wyzwania podaje użytkownikowi na tacy modne style ubioru na wiosnę i lato. W zaproponowanych kreacjach użytkownik może wybrać element odzieży lub akcesoria przeglądając dopasowane oferty na Allegro.


Przeczytaj więcej