W szkoleniach

Grywalizacja w szkoleniach - inspiratorium menedżerów Grupy PZU

 

Badania pokazują, że tradycyjne szkolenia jako samodzielne narzędzie kształcenia odchodzą do lamusa - powoli, lecz nieubłaganie. Wedle światowych danych pracownicy już po tygodniu nie pamiętają 80% tego, czego się nauczyli na szkoleniu*. Dzieje się tak dlatego, że standardowe szkolenia polegają raczej na zarzucaniu pracowników wiedzą, podczas gdy do efektywnej nauki potrzebna jest rzeczywista zmiana zachowań w codziennej pracy i utrwalanie wiedzy. Aby osiągnąć spodziewane rezultaty, należy więc wesprzeć stacjonarne szkolenia innymi rozwiązaniami.

Cele

Grupa PZU poszukiwała efektywnego i nowoczesnego narzędzia, które połączyłoby szkolenia stacjonarne z innowacyjnymi metodami rozwoju pracowników. Zadaniem rozwiązania miało być wsparcie kadry menedżerskiej w rozwoju kompetencji przywódczych. Nadrzędnym celem było zachęcenie pracowników do samokształcenia i stworzenie optymalnych warunków do ich rozwoju metodą pull – a więc nauki z własnej woli, a nie push – czyli działań obowiązkowych.

Realizacja

Do zrealizowania celów PZU wykorzystano produkt Gamfi Academy, na którego bazie zrealizowano wdrożenie grywalizacji „Inspiratorium Menedżer 2.0”. Platforma ta pozwala nie tylko na wspieranie szkoleń oraz utrwalanie wiedzy (ang. retention of knowledge), ale i na wykorzystanie wiedzy w codziennej pracy poprzez angażowanie i ciągłe motywowanie pracowników do jej pogłębiania i samodzielnego poszukiwania.

Zadaniem „Inspiratorium Menedżer 2.0”  jest przede wszystkim sprawienie, by pracownicy myśleli perspektywicznie o samokształceniu w kontekście własnej kariery zawodowej. Materiały do nauki na platformie podzielone są na misje – porcje wiedzy (np. w formie filmów video, pigułek wiedzy, e-booków i quizów), które pozwalają na przyswajanie wiedzy w przystępny i atrakcyjny sposób. Za realizację zadań pracownicy otrzymują punkty, dzięki którym mogą zdobywać utrzymujące motywację i zaangażowanie nagrody – jak np. książki, testy kompetencji osobistych czy kupony wspierające fundację charytatywną. Dodatkową motywacją jest też element rywalizacji – użytkownicy mogą zdobywać trofea i przy pomocy rankingów porównywać swoje osiągnięcia z innymi.

Wyniki

Już po dwóch miesiącach od wprowadzenia wdrożenia platformę użytkowało ponad 50% grupy docelowej, wracając do treści merytorycznych i utrwalając wiedzę. Obecnie na platformie udziela się ponad 600 użytkowników, a liczba ta nie jest ostateczna. Zainteresowanie platformą pozwala na wprowadzanie dodatkowych funkcjonalności, jak np. rekomendacje treści przez użytkowników. Bogna Kostyk, Koordynator ds. Rozwoju Przywództwa w PZU i lider projektu Inspiratorium Menedżer 2.0, mówi: „...udaje nam się na dłużej utrzymać uwagę i zaangażowanie uczestników w swój rozwój od początku trwania projektu”.

Za projekt „Inspiratorium Menedżer 2.0 – grywalizacja w rozwoju przywództwa” grupa PZU otrzymała nagrodę HR INNOVATOR 2015. Sprawdź więcej informacji na temat konkursu i nagrody.

Grywalizacja w szkoleniach

Nagroda HR Innovator 2015 dla projektu zrealizowanego przez Gamfi.

Zastosowane rozwiązanie

Wdrożenie grywalizacji dla grupy PZU zostało zrealizowane z wykorzystaniem produktu Gamfi Academy.

Przeczytaj o innych zastosowaniach grywalizacji w firmie - artykuł Gamfi w serwisie HR Polska.

*Źródło - Curve of Forgetting, University of Waterloo.



Masz pytania?

Skontaktuj się z naszym ekspertem: 

Marcin Garlej

marcin.garlej@gamfi.pl

tel. +48 516 477 618

Zamykam oczy
i widzę to u siebie!

Zobacz jak działa!

przykłady wdrożeń

HAYS - Ziemia 2

Grający wcielają się w agentów NASA wyszukujących na Ziemi kandydatów do zasiedlenia Ziemi 2. Celem jest rekrutacja kandydatów znających kilka języków.


Grywalizacja w HR

Grywalizacja w marketingu Samsung GALAXY S4

Aplikacja przygotowana na bazie platformy Gamfi wykorzystana została w ramach kampanii promocyjnej Samsung GALAXY S4. Celem aplikacji była edukacja fanów w zakresie możliwości flagowego produktu Samsunga oraz zaangażowanie ich do promocji smartfona wśród swoich znajomych.


Grywalizacja w marketingu Samsung

HBO Play

Aplikacja na facebooka przygotowana jako długoterminowa platforma do uruchamiania promocji seriali i programów HBO Polska i HBO GO.


Grywalizacja w marketingu HBO

Grywalizacja w marketingu Bonduelle

Podsumowanie 12 miesięcy zgrywalizowanego programu angażowania konsumentek marki Bonduelle. Wyniki: 27 tys. zaangażowanych konsumentów, dzienna liczba interakcji z marką 1700, ekwiwalent reklamowy wykonanych zadań w ramach programu 3 mln zł.


Grywalizacja w marketingu Bonduelle